nafo
Bildetema
Lexin-Ordbøker på nett
Flerspråkige Verb
Flerspråklige fortellinger
Matematikk begreper
Veiledning till foreldre
Skolekassa
Tospråklige undervisningsopplegg
Flerspråklig bibliotek
NAFOs filmer

OECD-rapporter om opplæring for språklige minoriteter (2)

Minoritetsspråklige elever som ikke er født i Norge - og særlig de som er litt eldre og kommer til landet seint i utdanningsløpet - møter tøffere utfordringer enn andre elever når det gjelder å oppnå godt læringsutbytte, skriver OECD i en rapport om opplæring for språklige minoriteter i Norge.

OECD påpeker at Norge har allerede utviklet tiltak for å møte noen av hovedutfordringene når det gjelder opplæring av minoritetsspråklige, men trenger å øke sin kompetanse i å gjennomføre disse tiltakene. I rapporten nevnes at tilgang til god opplæring og omsorg i førskolealder bør prioriteres for alle, men er spesielt viktig for minoritetsspråklige barn under 3 år.

Les hele OECD rapporten her!

nafo logo Innholdsansvarlig: Sunil Loona , Tel: 67 23 53 44   - www.morsmal.no