Dialogkort på foreldremøte: Opplæring i symjing

1.Garderobe og dusjing
Elevane må dusje før og etter opplæringa i symjebassenget. Korleis kan du som føresett snakke med barnet eller ungdommen din om omkledning og dusjing?
norsk (nynorsk)

2. Klassemiljø
Der er viktig å skape eit godt klassemiljø der elevane er trygge på kvarandre. Kva meiner du skal til for at elevane skal kjenne seg trygge på seg sjølve og andre i opplæringa i symjing?
norsk (nynorsk)

3. Klassemiljø
Korleis kan vi snakke med elevane om at vi er ulike? (når det gjeld kropp, ferdigheiter i symjing, religion, legning, kjønn, hudfarge, språk, funksjonsevne, utsjånad, interesser, veremåte og meir.)
norsk (nynorsk)

1.Garderobe og dusjing
Elevene må dusje før og etter opplæring i basseng.
Hvordan kan du som foresatt snakke med barnet/ungdommen din om omkledning og dusjing?
norsk (nynorsk)

2. Klassemiljø
Det er viktig å etablere et godt klassemiljø der elevene er trygge på hverandre.
Hva vil du si gjør elevene trygge på seg selv og andre i opplæringen i svømming?
norsk (nynorsk)

3. Klassemiljø
Hvordan kan vi snakke med elevene om å være ulike?(med tanke på kropp, ferdigheter i svømming, religion, legning, kjønn, hudfarge, språk, funksjonsevne, utseende, interesser og væremåter etc.)
norsk (nynorsk)

4. Opplæringsmiljø
Opplæringa i symjing går føre seg både ute og inne. Kvar går familiar, barn og ungdom der de bur?
norsk (nynorsk)

5. Opplæringsmiljø
Opplæringa ute kan gå føre seg i ulike miljø (ferskvatn, saltvatn og elv). Drøft kva for betydning val av miljø i opplæiringa kan ha for ditt barn/ungdom og kvifor.
norsk (nynorsk)

6. Opplæringsmiljø
Om vinteren fryser vatn, sjø og elver til is og vi kan gå på skøyter. Drøft kva for område i nærmiljøet ditt det er aktuelt å gå på skøyter i og kvifor.
Drøft kva elevane bør kunne om miljøet der dei skal gå på skøyter: tjukkelse på is, tryggleik og vurdering av risiko.
norsk (nynorsk)

4. Opplæringsmiljø
Opplæringen i svømming foregår både ute og inne.
Hvor går familier, barn og ungdommer og bader der dere bor?
norsk (nynorsk)

5. Opplæringsmiljø
Opplæringen utendørs kan foregå i ulike miljø (ferskvann, saltvann og elv).
Diskuter hvilken betydning valg av miljøet i opplæringen kan ha for ditt barn/ungdom og hvorfor.
norsk (nynorsk)

6. Opplæringsmiljø
Om vinteren fryser vann, sjø og elver til is og vi kan gå på skøyter.
Diskuter hvilke områder i ditt nærmiljø det er aktuelt å gå på skøyter i og hvorfor.
Diskuter hva elevene bør kunne om miljøet der de skal gå på skøyter; tykkelse på is, sikkerhet og vurdering av risiko etc.
norsk (nynorsk)

7. Bekledning
Kva bør elevane ha på seg når dei skal ha opplæring ute? Kva kan ein gjere for å ikkje fryse? Drøft kvifor regelmessig opplæring ute kan vere positivt.
norsk (nynorsk)

8. Sjølvberging og trygg ferdsel
Skulen arbeider med trygg ferdsel ved vatn om hausten, vinteren og våren. Har du vore i ein situasjon ved vatn der du følte deg utrygg? Kva gjorde du då? Kva meiner du er viktig for at barnet ditt skal vere trygg ved vatn? Korleis kan du som føresett snakke med barnet ditt om trygg ferdsel ved vatn?
norsk (nynorsk)

9. Vanntilvenning og symjing
Før elevane lærer å symje er det viktig å vere trygg i vatn (å ha hovudet under vatn, flyte, snu seg, gli, framdrift). Kva kan du bidra med for å hjelpe barnet ditt til å bli trygg i vatn?
norsk (nynorsk)

7. Bekledning
Kva bør elevene ha på seg når de skal ha opplæring ute? Hva kan en gjøre for å ikke fryse?
Diskuter hvorfor regelmessig opplæring ute kan være positivt.
norsk (nynorsk)

8. Selvberging og trygg ferdsel
Skolen jobber med trygg ferdsel ved vann høst, vinter og vår.
Har du noen gang vert i en situasjon ved vann der du var utrygg? Hva gjorde du da?
Hva mener du er viktig for at ditt barn skal være trygg ved vann?
Hvordan kan du som foresatt snakke med ditt barn om trygg ferdsel ved vann?
norsk (nynorsk)

9. Vanntilvenning og svømming
Før elevene lærer å svømme er det viktig å være trygg i vann (hodet under vann, flyte, snu seg, gli, fremdrift).
Hva kan du bidra med for å hjelpe ditt barn å bli trygg i vann?
norsk (nynorsk)

10. Vanntilvenning og symjing
På skulen skal elevane lære å symje. Kva betyr det å vere symjedyktig? Korleis kan du snakke med barnet ditt om kor viktig det er å vere symjedyktig?
norsk (nynorsk)

11. Vanntilvenning og symjing
Kva er dei vanlegaste måtane å symje på? Kva for måtar å symje på meiner du er viktig at elevane lærer på skulen og kvifor?
norsk (nynorsk)

12. Symjing
På skulen lærer barnet ditt å symje på ulike måtar (på mage og rygg). Kvifor er det viktig å kunne symje på ulike måtar?
norsk (nynorsk)

10. Vanntilvenning og svømming
På skolen skal elevene lære å svømme.
Hva betyr det å være svømmedyktig?
Hvordan kan du snakke med ditt barn om viktigheten av å være svømmedyktig?
norsk (nynorsk)

11. Vanntilvenning og svømming
Hva er de vanligste måtene å svømme på?
Hvilke måter å svømme på synes du er viktig at elevene lærer på skolen og hvorfor?
norsk (nynorsk)

12. Svømming
På skolen lærer barnet ditt å svømme på ulike måter (på mage og rygg).
Hvorfor er det viktig å kunne svømme på ulike måter?
norsk (nynorsk)

13. Sjølvberging og vurdering av sikkerheit ved vatn
I opplæringa skal elevane gjennomføre sjølvberging i vatn.
Korleis kan du snakke med barnet ditt om kor viktig det er å kunne berge seg sjølv etter eit fall i vatn (sjø, innsjø, elv)?
norsk (nynorsk)

14. Sjølvberging og vurdering av sikkerheit ved vatn
Kva for vurderingar av sikkerheit meiner du er viktig at elevane kan gjere når dei oppheld seg i og ved vatn, og kva tyding har det for elevane og for deg som føresett?
Kva for forskjellar er det på å opphalde seg ved og i saltvatn, ferskvatn og elv?
Når er elevane gamle nok til å gå å bade saman med vener? Kva må elevane kunne før dei kan gå og bade aleine med vener?
norsk (nynorsk)

15. Sjølvberging og vurdering av sikkerheit
Klassa skal på kanotur.
Kva for vurderingar av sikkerheit er det viktig at elevane kjenner til før dei reiser på tur?
norsk (nynorsk)

13. Selvberging og vurdering av sikkerhet ved vann
I opplæringen skal elevene gjennomføre selvberging i vann.
Hvordan kan du snakke med ditt barn om viktigheten av å kunne berge seg selv etter et fall i vann (sjø, vann, elv)?
norsk (nynorsk)

14. Selvberging og vurdering av sikkerhet ved vann
Hvilke vurderinger av sikkerhet mener du er viktig at elevene kan gjøre ved opphold i og ved vann og hvilken betydning har det for elevene og deg som foresatt?
Hvilke forskjeller er det på å oppholde seg ved og i saltvann, ferskvann og elv?
Når er elevene gamle nok til å gå å bade sammen med venner?
Hva må elevene kunne før de kan gå og bade alene med venner?
norsk (nynorsk)

15. Selvberging og vurdering av sikkerhet
Klassen skal på kanotur.
Hvilke vurderinger av sikkerhet er det viktig at elevene har kjennskap til før de drar på tur?
norsk (nynorsk)

16. Symjing
På skulen øver ungdommane på å symje lengre distansar basert på eigen målsetting. Kvifor er det viktig å kunne symje på ulike måtar når ein skal symje lengre distansar?
norsk (nynorsk)

17. Livberging og vurdering av risiko
I opplæringa skal elevane forstå og gjennomføre livberging i, på og ved vatn ute i naturen.
Korleis kan du snakke med ungdommen din om kor viktig det er å kunne utføre livberging dersom ein oppdagar nokon som treng hjelp?
norsk (nynorsk)

18. Livredning og vurdering av risiko
I opplæringa skal elevane lære å vurdere risiko i ulike miljø i, ved og på vatn.
Kva for risikovurderingar meiner du er viktig at ungdommane kjenner til når dei badar eller dreg på båttur med vener på fritida?
norsk (nynorsk)

16. Svømming
På skolen øver ungdommene på å svømme en lengre distanse basert på egen målsetting.
Hvorfor er det viktig å kunne svømme på ulike måter når en skal svømme lengre distanser?
norsk (nynorsk)

17. Livberging og vurdering av risiko
I opplæringen skal elevene forstå og gjennomføre livberging i, på og ved vann ute i naturen.
Hvordan kan du snakke med din ungdom om viktigheten av å kunne utføre livberging dersom en oppdager noen som trenger hjelp?
norsk (nynorsk)

18. Livredning og vurdering av risiko
I opplæringen skal elevene lære å vurdere risiko i ulike miljø i, ved og på vann.
Hvilke vurderinger av risiko mener du er viktig at ungdommene har kjennskap til når de bader eller drar på båttur med venner på fritiden?
norsk (nynorsk)

19. Førstehjelp og vurdering av risiko
I opplæringa skal elevane forstå og gjennomføre livreddande førstehjelp og lære å vurdere risiko i ulike miljø.
Kva er det første du tenkjer på når du høyrer «livreddande førstehjelp»?
norsk (nynorsk)

19. Førstehjelp og vurdering av risiko
I opplæringen skal elevene forstå og gjennomføre livreddende førstehjelp og lære å vurdere risiko i ulike miljø.
Hva er det første du tenker på når du hører «livreddende førstehjelp»?
norsk (nynorsk)
Dialogkortene er utviklet av Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet. Kortene er tilrettelagt på flere språk og oversatt av morsmål.no