Å samtale via tolk
Kurdisk (sorani)

Informasjon om bruk av tolk på 16 språk!
Gratis flerspråklige ressurser og informasjonsmateriell til bruk i foreldresamarbeidet.
Kurdisk (sorani)
Informasjon om bruk av tolk på 16 språk!
Kurdisk (sorani)
Print ut og heng opp denne flerspråklige plakaten for å påminne familier om den kommende planleggingsdagen.
Kurdisk (sorani)
Ressursen Om vinterklær på flere språk kan hjelpe personalet og gi foresatte viktig informasjon om klær.
Kurdisk (sorani)
Gode råd om hvordan man kan kle barna riktig i kulden. Heng opp eller del ut til foreldre.
Kurdisk (sorani)
Lær om brannvern og brannsikkerhet
Kurdisk (sorani)
Forbered familier og barn med informasjon om oppmøte i forbindelse med barnehageoppstart.
Kurdisk (sorani)
Informasjonsheftet belyser 10 spørsmål som ofte stilles om barns flerspråklige utvikling.
Kurdisk (sorani)
En informasjonstjeneste for søkere til videregående opplæring med oppdatert og kvalitetssikret informasjon på flere språk.
Kurdisk (sorani)
På oppdrag fra Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG) har NAFO utviklet informasjon om norsk grunnskole. Materiellet finnes på 10 språk i tillegg til norsk bokmål, og kan brukes som støtte i hjem-skolesamarbeidet
Kurdisk (sorani)
I innlegget finnes det informasjon om klær i barnehagen. Dokumentene kan hjelpe til med å gi informasjon på morsmålet om blant annet praktisk tøy, skiftetøy, merking av tøy osv. Kan henges opp i barnehagen eller å deles ut til foresatte.
Kurdisk (sorani)
Bilde: PixabayForeldremøter er en viktig arena for samarbeid med foresatte i barnehage og skole. Da er det viktig at barnehagen og skolen legger til rette for at flest mulig foresatte møter på disse møtene. Det å få en invitasjon på et språk du behersker, oppleves som kjent og trygt. Dette bidrar til et likeverdig samarbeid.
Kurdisk (sorani)
Skolene har en plikt til å informere om rettigheter om skolemiljø. For å hjelpe med å formidle regelverket, har Utdanningsdirektortatet laget et skriv som kan deles ut
Kurdisk (sorani)
Informasjon til foresatte om hva barnet kan ha krav på om han eller hun ikke har tilstrekkelig utbytte av den ordinære undervisningen.